Meedenken in oplossingen en doorpakken om onderhoudswerkzaamheden zo goed mogelijk te plannen voor de bewoner, dát vindt Yvonne uitdagend aan haar werk. Het afgelopen jaar heeft zij al veel geleerd. “Ik heb geen technische achtergrond, maar je leert elke dag iets nieuws. Bijvoorbeeld hoe lekkages ontstaan en wat je eraan kunt doen. Met deze kennis kan ik meedenken en de juiste vakmensen inschakelen. Soms geef ik bewoners advies, om te voorkomen dat schade opnieuw ontstaat.”
Als medewerker Service en Dagelijks onderhoud is het belangrijk om stressbestendig te zijn en proactief mee te denken aan oplossingen. Je bent een spil in het web en hebt contact met VVE beheerders en bewoners. Met andere woorden ben je ‘de ogen en de oren van de opdrachtgever’, want de vakmensen komen bij de bewoners in huis. Dat is voor Yvonne niets nieuws. “Ik kom uit de supermarktbranche als assistent-manager. Daar ben je ook een spil in het web en regel je alles van a tot z. Dat doe ik in deze functie ook, maar dan in de backoffice. De opdracht komt binnen, van spoed tot geen spoed, dan ga ik vakmensen inplannen, een terugkoppeling geven en de opdracht afronden tot aan de eindfacturering.”
Wat is nou het leukste aan je functie, Yvonne? “Je weet nooit wie je aan de andere kant van de lijn hebt. De ene keer spreek je een oudere vrouw die ook graag een praatje maakt. De andere keer spreek je met iemand die geen Nederlands of Engels spreekt en zoek je daar een oplossing voor.”
Ben je enthousiast geworden na het lezen van de werkervaring van Yvonne? Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega ter uitbreiding van het team Service en Onderhoud! Klik hier voor onze actuele vacatures.